Esto dicen en su sitio a modo de "introducción" sobre la Starter:
C++Builder Starter Edition
C++Builder Starter Edition is a great way to get started building high-performance C++ applications for Windows without database connectivity. C++Builder Starter includes a streamlined IDE, code editor, 32-bit Windows compiler, integrated debugger, two-way visual designers to speed development, hundreds of visual components, and a limited commercial use license.
C++Builder Starter key features include:
- Develop 32-bit Windows application using the C++Builder VCL and FireMonkey frameworks
- IDE and visual development environment
- Hundreds of included components
- License for use until your individual revenue from C++Builder applications or company revenue reaches $1,000 US or your development team expands to more than 5 developers
Getting started on realizing your product vision or getting your startup off the ground can be difficult without seed capital or sales revenue. Outfitting developers with professional level tools can be cost prohibitive before you have product to sell. The C++Builder Starter Edition is both designed and priced to allow individuals and startups to bootstrap their vision until related revenues reach $1,000 at which point a specially priced Professional Edition license can be purchased.
If you're an individual you may use Starter Edition to create apps for your own use and apps that you can sell until your revenues reach $1,000 per year. If you're a small company or organization without revenue (or up to $1,000 per year in revenue), you can also use the Starter Edition. Once your company's total revenue reaches US $1,000, or your team expands to more than 5 developers, you can move up to an unrestricted commercial license with a specially priced Professional edition license. See the Starter Editions FAQs for additional details.
C++Builder is available in Starter, Professional, Enterprise, Ultimate, and Architect editions. For details on the differences between the editions, see the Ediciones de productos page and Matriz de Características. Move up to the Professional edition or above to get additional features including VCL source code, multi-device development for Windows, Mac iOS and Android, components and drivers for database connectivity, a full commercial development license, additional coding tools, additional debugging features, unit testing, and much more.
El resaltado es mío.
Traducido al español lo que dicen suena a esto: "Sabemos que es muy difícil empezar de cero, y por eso queremos darte a ti, pequeño desarrollador independiente en búsqueda de iniciar tu StartUp o tu empresa pequeña, un regalo especial: C++ Starter sin conección a base de datos".
Me pregunto yo ¡¿Cómo mierda le doy a mis futuros primeros clientes soporte a sus sistemas de gestión que tanto necesitan si tu herramienta no me lo permite?!
¿Hay algún cliente, empresario pequeño, mediano, o grande, que no requiera de un acceso a base de datos? La verdad es que son muy pocos. Al quitarte la posibilidad de tajo a un motor de base de datos (Insisto: aunque sea hubieran dejado ADO+ODBC que mal que bien te la puedes arreglar con su lentitud) te restringe el tipo de mercado al que puedes dirigirte.
Se acaban de pegar un tiro en el pie... y no se si otro en la rodilla...
No quiero que me vean como Hater. Estoy siendo objetivo: Starter es demasiado limitado. Premio el intento, es un pequeño acercamiento a algo mejor. Pero si por pretender dar algo pequeño le quitas demasiado peso, le estás dando un recurso casi inútil. Para starter no vendría mal tener solamente ADO e igualmente la comunidad estuviera contenta.
Piensen además en los estudiantes universitarios, Starter puede ser una buena forma de promocionarse pero ¿Y como hace su prácticas con bases de datos? ¡No puede! ¡Cuántas veces se viene insistiendo que debe hacer un buen trabajo en este punto!
Lo siento amigo pero digo lo que es: a Idera se le acabó el tiempo de gracia. ¿O cuanto más pretenden darle? Está en un campo de batalla frente a otros IDEs, no tiene tiempo de "marketing experimental". O hace las cosas bien ahora en adelante o viene otra fea... y fea fea.
Saludos,